Onderzoeker en digitale (corporate) communicatiestrateeg (50%) (m/v)

Referentie: TMMA-2017-EC-389 - publicatiedatum 29-06-2017

Thomas More is de hogeschool voor wie meer verwacht van de toekomst: meer mogelijkheden én meer uitdagingen. Om onze visie als innovatieve hogeschool met een sterke regionale dynamiek verder te realiseren zijn wij op zoek naar mensen met Lef, Enthousiasme, Focus en Vertrouwen. Geïnspireerd door deze vier waarden bieden wij je een uitdagende job binnen een dynamische onderwijsomgeving waarin vernieuwing en samenwerking cruciaal zijn.

Profiel en ervaring

  • Ervaring:
    • Relevant masterdiploma in communicatiewetenschappen, sociologie, handelswetenschappen, marketing of gelijkaardig.
    • Je beschikt over ervaring met het meten en evalueren van de effectiviteit en impact van online- en offline strategische communicatie (zoals bereik, imago, reputatie, gedrag, etc). Je bent in staat om zelf een kwantitatieve bevraging op te stellen en te analyseren. Je kan daarvoor minstens SPSS en kwantitatieve data-analyse.
    • Je bent een (corporate) communicatiestrateeg met een neus voor digitaal. Je hebt ervaring in het opstellen van communicatiestrategieën op basis van insights en onderbouw. Je houdt daarbij rekening met de veranderende digitale kanalen en kanaalmix.
    • Je bent niet enkel een strategisch denker, maar staat ook met minstens één been in de praktijk en kan hands-on overweg met de uitvoering van de digitale communicatiestrategie, en het meten van reacties, bereik etc.
    • Je scoort extra wanneer je kennis van theorieën en praktijken van corporate communicatie (reputatie, imago, branding,…) hebt.
    • Ervaring met hoger onderwijs is een plus. Je bent bereid om les te geven in de opleidingen.
  • Innovatief: je bent een out-of-the box denker en spot nieuwe mogelijkheden.
  • Kwaliteitsgericht: Je bent niet tevreden met ‘goed genoeg’ en draagt kwaliteit hoog in het vaandel.
  • Klantgericht: Je hebt inlevingsvermogen en denkt en handelt klantgericht. Organisaties en bedrijven adviseren en coachen maakt je enthousiast.
  • Ondernemend: Je hebt verantwoordelijkheidszin en bent ondernemend.
  • Samenwerken: Je bent een teamplayer en je past je aan aan je omgeving.
  • Je beantwoordt aan het profiel van de Thomas More-medewerker.

Inhoud van de opdracht

Voor een praktijkgericht onderzoeksproject over corporate strategische communicatie (die bijdraagt tot reputatie, imago, merkvertrouwen,…) in tijden van veranderende verwachtingen van bedrijven en organisaties zijn we op zoek naar een gedreven communicatiestrateeg/onderzoeker met ervaring in digitale communicatie en het meten en evalueren van communicatieacties. Beschik jij over een strategische blik, onderzoekscompetenties en ervaring met digitale (corporate) communicatie? Dan ben jij misschien geknipt om ons team te versterken.

Jouw taken:

  • Je doet praktijkgericht onderzoek over strategische corporate communicatie in een team van onderzoekers, partners uit het werkveld en de opleidingen van Thomas More.
  • Je ondersteunt andere onderzoekers met je methodologische onderzoeksexpertise.
  • Je hebt een vernieuwende kijk op communicatie en daagt anderen uit om digitaal te combineren met offline communicatie.
  • Je dissemineert resultaten en je vertaalt ze naar bruikbare toepassingen of strategisch advies. Je verleent medewerking aan dienstverlening.
  • Je verkent de mogelijkheden van subsidieaanvragen en stelt projectvoorstellen op voor nieuw onderzoek.
  • Je bent een enthousiaste ambassadeur van Thomas More en breidt het netwerk van contacten van de onderzoeksgroep uit.
  • Je bouwt volop mee aan de groei en kwaliteit van het onderzoeksteam.
  • Je werkt samen met studenten en docenten uit de opleidingen en draagt zo bij tot state-of-the art onderwijs bij Thomas More.

Aanbod:

Een deeltijdse contractuele tewerkstelling (50%) van 01/09/2017 tot 31/08/2018, verlenging mogelijk

Barema: 502 (master)

Plaats van tewerkstelling: Mechelen.

Meer informatie m.b.t. de inhoud van de opdracht kan je bekomen bij Marijke.lemal@thomasmore.be

Solliciteren (online met CV en motivatiebrief) kan tot en met 11 augustus 2017