Gebruikersonderzoeker (100%) met passie voor nieuwe digitale (media) toepassingen (m/v)

Referentie: TMMA-2017-EC-391 - publicatiedatum 29-06-2017

Thomas More is de hogeschool voor wie meer verwacht van de toekomst: meer mogelijkheden én meer uitdagingen. Om onze visie als innovatieve hogeschool met een sterke regionale dynamiek verder te realiseren zijn wij op zoek naar mensen met Lef, Enthousiasme, Focus en Vertrouwen. Geïnspireerd door deze vier waarden bieden wij je een uitdagende job binnen een dynamische onderwijsomgeving waarin vernieuwing en samenwerking cruciaal zijn.

Profiel en ervaring

  • Ervaring:
    • Relevant masterdiploma of doctoraat in sociale wetenschappen, psychologie, etc.
    • Bewezen, grondige ervaring in het opzetten en uitvoeren van gebruikersonderzoek voor digitale (media) toepassingen. Gebruikersgedrag en -beleving is je passie
    • Je ben de go-to als het gaat om kennis en inzicht in nieuwe digitale (media) ontwikkelingen. Kunnen meepraten over technische aspecten is een meerwaarde.
    • Je combineert onderzoeksvaardigheden met een pragmatische, no-nonsense aanpak.
    • Je kan onderzoeksvragen identificeren en samenwerkingen met partners opzetten.
    • Ervaring met hoger onderwijs is een plus. Je bent bereid om les te geven in de opleidingen.
    • Heb je kennis van UX of UI, dan is dat zeker een bonus.
  • Klantgericht: je bent communicatief en kan innovaties in begrijpbare en niet-technische termen uitleggen aan bedrijven of studenten. Je werkt ook goed samen met externe partners of klanten.
  • Ondernemend: Je bent ondernemend en hebt verantwoordelijkheidszin.
  • Resultaatgericht: Je streeft telkens weer naar het beste resultaat, ook al moet je daarvoor soms van koers wisselen.
  • Samenwerken: Je bent een teamplayer en je past je aan aan je omgeving.
  • Je beantwoordt aan het profiel van de Thomas More-medewerker.

Inhoud van de opdracht

Bij Thomas More doen we onderzoek naar de toepassingen van nieuwe digitale (media) voor bedrijven en organisaties. We doen dat zowel vanuit een gebruikersperspectief als vanuit een businessperspectief. Beleving en ervaring van gebruikers staan centraal. Met onze projecten stimuleren we innovatie in het werkveld. We dragen ook bij tot innovatie in onze opleidingen, waar we studenten opleiden voor de digitale arbeidsmarkt van morgen.

Voor verschillende projecten waarin gebruikersonderzoek een belangrijk aspect is, zijn we op zoek naar een onderzoeker waarop we kunnen bouwen. Er is ook een beperkte lesopdracht voor een vak over gebruikersinzichten. Ben je een ervaren gebruikersonderzoeker met een strategische blik én met een gezond boerenverstand? Dan ben jij wellicht de geschikte persoon om ons team te versterken.

Jouw taken:

  • Je initieert, leidt en doet praktijkgericht onderzoek naar gedrag en beleving van gebruikers van nieuwe digitale (media) toepassingen. Je werkt daarvoor in een team van onderzoekers, met partners uit het werkveld en met de opleidingen van Thomas More.
  • Je geeft les over inzichten in gebruikers en consumenten.
  • Je volgt pro-actief digitale innovaties op en je denk mee aan concrete toepassingen ervan voor verschillende domeinen
  • Je dissemineert resultaten en je vertaalt ze naar bruikbare toepassingen of strategisch advies. Je verleent medewerking aan dienstverlening.
  • Je verkent de mogelijkheden van subsidieaanvragen en stelt projectvoorstellen op voor nieuw onderzoek.
  • Je bent een enthousiaste ambassadeur van Thomas More en breidt het netwerk van contacten van de onderzoeksgroep uit.
  • Je wil topkwaliteit te realiseren en met het team bouwen aan de groei van de onderzoeksgroep.
  • Je werkt samen met studenten en docenten uit de opleidingen en draagt zo bij tot state-of-the art onderwijs bij Thomas More.

Aanbod:

Een voltijdse contractuele tewerkstelling van 01/09/2017 tot 31/08/2018, verlenging mogelijk

Barema: 502 (master)

Plaats van tewerkstelling: Mechelen.

Meer informatie m.b.t. de inhoud van de opdracht kan je bekomen bij Marijke.lemal@thomasmore.be

Solliciteren (online met CV en motivatiebrief) kan tot en met 11 augustus 2017