Een voltijds onderzoeker effectieve strategische communicatie met een neus voor digitaal (m/v)

Referentie: TMMA-2017-EC-1075 - publicatiedatum 20-12-2017

Thomas More is de hogeschool voor wie meer verwacht van de toekomst: meer mogelijkheden én meer uitdagingen. Om onze visie als innovatieve hogeschool met een sterke regionale dynamiek verder te realiseren zijn wij op zoek naar mensen met Lef, Enthousiasme, Focus en Vertrouwen. Geïnspireerd door deze vier waarden bieden wij je een uitdagende job binnen een dynamische onderwijsomgeving waarin vernieuwing en samenwerking cruciaal zijn.

  • Ervaring:
    • Relevant masterdiploma in communicatiewetenschappen, sociologie, psychologie, marketing of gelijkaardig.
    • Je bent expert in het domein van strategische communicatie. Digitale communicatiemogelijkheden en -kanalen kennen voor jou geen geheimen.
    • Je hebt ervaring in wetenschappelijke en/of praktijkgerichte onderzoeksprojecten.
    • Je hebt aantoonbare ervaring in kwantitatief onderzoek: je kan perfect een kwantitatieve bevraging opstellen en analyseren (SPSS).
    • Je hebt ervaring in het analyseren en meten van effectieve online- en offline communicatie (bereik, behalen van kpi’s, ..).
    • Je scoort extra wanneer je kennis van theorieën en praktijken van corporate communicatie (reputatie, imago, branding,…) hebt.
    • Ervaring met hoger onderwijs is een plus. Je bent bereid om les te geven in de opleidingen.
  • Innovatief: je bent een out-of-the box denker en spot nieuwe mogelijkheden.
  • Kwaliteitsgericht: Je bent niet tevreden met ‘goed genoeg’ en draagt kwaliteit hoog in het vaandel.
  • Klantgericht: Je hebt inlevingsvermogen en denkt en handelt klantgericht.
  • Ondernemend: Je hebt verantwoordelijkheidszin en bent ondernemend.
  • Samenwerken: Je bent een teamplayer en je past je aan aan je omgeving.
  • Je beantwoordt aan het profiel van de Thomas More-medewerker.

Inhoud van de opdracht

Voor praktijkgericht onderzoek over het in kaart brengen van het succes van (corporate) strategische communicatie in tijden van veranderende verwachtingen van bedrijven en organisaties, zijn we op zoek naar een gedreven communicatie-onderzoeker met ervaring in het meten en evalueren van online- en offline communicatieacties. Beschik jij over een strategische blik, onderzoekservaring en expertise in digitale (corporate) communicatie? Dan ben jij misschien geknipt om ons team te versterken. 

Jouw taken:

  • Je doet praktijkgericht onderzoek over strategische communicatie in een team van onderzoekers, partners uit het werkveld en de opleidingen van Thomas More.
  • Je ondersteunt andere onderzoekers met je kwantitatieve methodologische expertise en je kennis over digitale strategische communicatie.
  • Je hebt een vernieuwende kijk op communicatie en kan jouw onderbouwde visie overtuigend brengen aan anderen.
  • Je dissemineert resultaten en je vertaalt ze naar bruikbaar advies. Je verleent medewerking aan dienstverlening.
  • Je verkent de mogelijkheden van subsidieaanvragen en stelt projectvoorstellen op voor nieuw onderzoek.
  • Je bent een enthousiaste ambassadeur van Thomas More en breidt het netwerk van contacten van de onderzoeksgroep uit.
  • Je bouwt volop mee aan de groei en kwaliteit van het onderzoeksteam.
  • Je werkt samen met studenten en docenten uit de opleidingen en draagt zo bij tot state-of-the art onderwijs bij Thomas More.

Aanbod:

Een voltijdse contractuele tewerkstelling van 15/01/2018 tot 31/08/2018, verlenging mogelijk

Barema: 502 (master)

Plaats van tewerkstelling: Mechelen.

Meer informatie m.b.t. de inhoud van de opdracht kan je bekomen bij Marijke.lemal@thomasmore.be, diensthoofd onderzoek en dienstverlening.

Solliciteren (online met CV en motivatiebrief) kan tot en met 28 februari 2018.