Onderzoeker (m/v) marketing technology en analytics (100%)

Referentie: TMMA-2018-EC-416 - publicatiedatum 04/07/2018

Thomas More is de hogeschool voor wie meer verwacht van de toekomst: meer mogelijkheden én meer uitdagingen. Om onze visie als innovatieve hogeschool met een sterke regionale dynamiek verder te realiseren zijn wij op zoek naar mensen met Lef, Enthousiasme, Focus en Vertrouwen. Geïnspireerd door deze vier waarden bieden wij je een uitdagende job binnen een dynamische onderwijsomgeving waarin vernieuwing en samenwerking cruciaal zijn.

Profiel en ervaring 
    • Diploma marketing, (toegepaste) economische wetenschappen of communicatie. Andere diploma’s komen ook in aanmerking indien je voldoende kennis van het onderzoeksdomein en onderzoekservaring hebt.
    • Je hebt een uitgebreide kennis van hedendaagse online marketingconcepten en –strategieën. Je hebt een sterke interesse in (en bij voorkeur ervaring met) nieuwe marketing (automation) technology en (business) analytics.
    • Je bent gebeten door de innovatie in marketing. Je spot opportuniteiten en uitdagingen van nieuwe technologie en data, wil die doorgronden en organisaties en bedrijven helpen innoveren.
    • Je hebt sterke analytische en data-interpretatieve vaardigheden. Je hebt ervaring in kwantitatieve en kwalitatieve onderzoeksmethodieken.
    • Je kan met praktijkgericht onderzoek op een methodologisch grondige manier bruikbare inzichten en oplossingen te genereren voor de praktijk. Je bent in staat om academische kennis te combineren met praktische kennis en inzichten.
    • Je bent eventueel bereid om les te geven in de opleidingen.
  • Analytisch vermogen: Je bent succesvol in het herkennen en oplossen van problemen. Je kan een vraagstelling ontleden, verbanden leggen en logische conclusies trekken.
  • Kwaliteitsgericht: Je bent niet tevreden met ‘goed genoeg’ en draagt kwaliteit hoog in het vaandel.
  • Klantgericht: je bent communicatief en kan innovaties in begrijpbare en niet-technische termen uitleggen aan bedrijven of studenten. Je werkt ook goed samen met externe partners of klanten.
  • Innovatief: je bent een out-of-the box denker en spot nieuwe mogelijkheden.
  • Resultaatgericht: Je bent gericht op het realiseren van een eindresultaat en werkt daar planmatig aan.
  • Ondernemend: Je hebt verantwoordelijkheidszin en bent ondernemend.
  • Samenwerken: Je bent een teamplayer en je past je aan aan je omgeving
  • Je beantwoordt aan het profiel van de Thomas More-medewerker.

Inhoud van de opdracht  

In het onderzoeksspeerpunt “futureproof business design” creëren we nieuwe inzichten en (gevalideerde) methodieken om bedrijven en organisaties te ondersteunen om in te spelen op nieuwe uitdagingen of trends. Het speerpunt is o.m. gelinkt aan de business opleidingen van Thomas More Mechelen-Antwerpen. Aan de hand van praktijkgericht onderzoek analyseren we (nieuwe) kansen of uitdagingen. We combineren business inzichten met inzichten over klanten of medewerkers en kennis over nieuwe technologie om zo nieuwe oplossingen te ontwikkelen en ze te helpen implementeren.

Functie

We zijn op zoek naar een gedreven, praktijkgericht onderzoeker in marketing (automation) technology en marketing analytics Vertrekkend vanuit vragen en uitdagingen van de praktijk én vanuit wetenschappelijke kennis, werk je mee aan boeiende onderzoeksprojecten waarmee we een impact willen realiseren voor de praktijk. Beschik jij over een passie voor marketing technology en analytics, heb je sterke analytische vaardigheden en onderzoekservaring? Dan ben jij misschien geknipt om ons team te versterken. Je komt terecht in een dynamische leer- en werkomgeving waar je de kans krijgt om elke dag mee te werken aan innovaties, waar je je kennis en competenties kan ontwikkelen en kan delen met collega’s, studenten en bedrijven en organisaties.

Jouw taken:

  • Je doet praktijkgericht onderzoek over marketing (automation) technology en analytics in een team van onderzoekers, partners uit het werkveld en de opleidingen van Thomas More.
  • Je ondersteunt andere onderzoekers met je expertise over technologie en analytics.
  • Je hebt een vernieuwende kijk op marketing en analytics en kan jouw onderbouwde visie overtuigend brengen aan anderen.
  • Je dissemineert resultaten en je vertaalt ze naar bruikbaar advies. Je verleent medewerking aan dienstverlening.
  • Je verkent de mogelijkheden van subsidieaanvragen en stelt projectvoorstellen op voor nieuw onderzoek.
  • Je bent een enthousiaste ambassadeur van Thomas More en breidt het netwerk van contacten van de onderzoeksgroep uit.
  • Je bouwt volop mee aan de groei en kwaliteit van het onderzoeksteam.
  • Je werkt samen met studenten en docenten uit de opleidingen en draagt zo bij tot state-of-the art onderwijs bij Thomas More.

Aanbod

Voltijdse tewerkstelling als contractueel bediende/onderzoeker

Barema: 502 (master)

Contract van bepaalde duur van 01/10/2018 tot 31/08/2019, met mogelijkheid tot verlenging.

Plaats van tewerkstelling: campus Mechelen

Meer informatie kan je bekomen bij Marijke.lemal@thomasmore.be, onderzoeksmanager creative & Innovative business

Solliciteren (online met CV en motivatiebrief) kan tot en met 30 september 2018.