*Nee, dit is geen spelfout! Het is een letterwoord dat staat voor Lef, Enthousiasme, Focus en Vertrouwen. Dat zijn de kernwaarden waarop onze hogeschool bouwt.

Deeltijdse gastprofessor data analyse & visualisatie (30%)

Referentie: TMMA-2020-EC-464 - publicatiedatum 08/07/2020

Thomas More is de hogeschool voor wie meer verwacht van de toekomst: meer mogelijkheden én meer uitdagingen. Om onze visie als innovatieve hogeschool met een sterke regionale dynamiek verder te realiseren zijn wij op zoek naar mensen met Lef, Enthousiasme, Focus en Vertrouwen. Geïnspireerd door deze vier waarden bieden wij je een uitdagende job binnen een dynamische onderwijsomgeving waarin vernieuwing en samenwerking cruciaal zijn.

Profiel en ervaring

  • Je bent in bezit van een Bachelor- of masterdiploma of gelijkwaardig door ervaring.
  • Je beschikt door je opleiding over een zeer goede kennis van statistische methodes.
  • Daarnaast heb je relevante werkervaring opgedaan als data analist, data scientist, BI-specialist of in een gelijkaardige functie.
  • Syntax schrikt je niet af, je hebt reeds gewerkt met Python, R of een andere scripttaal. Ook kan je een relationele database ontwerpen en heb je SQL onder de knie.
  • Je spreekt en schrijft vlot Nederlands en Engels.
  • Je kan zowel zelfstandig als in team werken.
  • Je kan door je werkervaring theorie illustreren met reële toepassingen en praktijkvoorbeelden. Je bent bereid je didactisch verder te ontwikkelen. Een diploma van pedagogische bekwaamheid is een pluspunt.
  • Je kan zowel zelfstandig als in team werken.
  • Het schrikt je niet af om contactonderwijs te combineren met afstandsonderwijs.
  • Je beantwoordt aan het profiel van de Thomas More-medewerker.

Inhoud van de opdracht

  • Je doceert de vakken ‘data processing & analysis’, ‘data visualisation’ en ‘databases’ in de eerste fase van de opleiding ‘Informatiemanagement en Multimedia’.
  • In deze vakken maak je de studenten vertrouwd met de basisprincipes van de statistiek, zoals meetniveau van variabelen, statistische kengetallen, betrouwbaarheidsintervallen, significantietoetsen etc. De vakken worden praktisch ingericht, waarbij de studenten onmiddellijk in Python voorbeelden kunnen uitwerken. Ze leren niet alleen data analyseren, maar ook data verwerken als voorbereiding voor de analysefase (cleaning/ transformatie/ weging/aggregatie). Als docent breng je hen bij welke visualisaties het beste werken voor ieder meetniveau. Vervolgens passen de studenten dit toe in een Power BI-omgeving. In het vak ‘databases’ krijgen de studenten de principes van een relationele database aangeleerd (tables, primary key, normalisatie, queries etc.) en leren ze met SQL data manipuleren, extraheren en samenvoegen.
  • Samen met een collega optimaliseer je de ‘data analytics’-leerlijn.
  • Je wil studenten inspireren en motiveren. Je ultieme wens is hen te begeleiden bij het ontwikkelen van hun analytische competenties en hen klaar te stomen voor een technische functie op de arbeidsmarkt.
  • Mits het behalen van een C1-attest behoort lesgeven in de Engelstalige opleiding eveneens tot de mogelijkheden.
  • Je neemt actief deel aan interne vergaderingen, werkt samen met collega’s in een positieve werksfeer en geeft adviezen om de opleiding up-to-date te houden.
  • Je wordt mee ingeschakeld in diverse onderwijs- en organisatie ondersteunende taken.

Aanbod

Contract als gastprofessor (30%) voor bepaalde duur van 15/09/2020 tot en met 31/08/2021, verlenging mogelijk.  

Barema: 316 (bachelor) of 502 (master)

Plaats van tewerkstelling: Mechelen

Meer informatie kan je bekomen bij  yves.vanhandenhove@thomasmore.be

Solliciteren (online met CV en motivatiebrief) kan tot en met 15 augustus 2020.