*Nee, dit is geen spelfout! Het is een letterwoord dat staat voor Lef, Enthousiasme, Focus en Vertrouwen. Dat zijn de kernwaarden waarop onze hogeschool bouwt.

Voltijds onderzoeker digital media experiences en medewerker experience hub

Referentie: TMMA-2020-EC-480 - publicatiedatum 10/07/2020

Thomas More is de hogeschool voor wie meer verwacht van de toekomst: meer mogelijkheden én meer uitdagingen. Om onze visie als innovatieve hogeschool met een sterke regionale dynamiek verder te realiseren zijn wij op zoek naar mensen met Lef, Enthousiasme, Focus en Vertrouwen. Geïnspireerd door deze vier waarden bieden wij je een uitdagende job binnen een dynamische onderwijsomgeving waarin vernieuwing en samenwerking cruciaal zijn.

Profiel en ervaring

  • Relevant masterdiploma of doctoraat in mediastudies, communicatiewetenschappen, sociologie, psychologie, interactieontwerp of human computer interaction. etc. Andere master of doctoraatsdiploma’s komen ook in aanmerking mits relevante ervaring.
  • Aantoonbare ervaring in (praktijkgericht) wetenschappelijk onderzoek en onderzoeksmethodieken m.b.t. het ontwikkelen en testen van innovatieve mediatechnologische toepassingen (XR, streaming media, digital storytelling, etc.)
  • Ervaring met kwalitatief en/of kwantitatief gebruikersonderzoek.
  • Je bent iemand die continu vinger aan de pols houdt van nieuwe technologieën en hun opportuniteiten of uitdagingen voor verschillende domeinen. Je kan van daaruit oplossingen bedenken, en onderzoeks- of innovatieprojecten identificeren met een economische en/of maatschappelijke impact.
  • Je hebt ervaring met immersieve technologie zoals VR, AR, etc.
  • Je bent in staat om academische kennis te combineren met praktische kennis en inzichten.
  • Ervaring met het schrijven van projectvoorstellen is een plus.
  • Je bent communicatief en kan innovaties in begrijpbare en niet-technische termen uitleggen aan bedrijven of studenten. Je werkt ook goed samen met externe partners of klanten.
  • Je bent een teamplayer en functioneert goed in een multidisciplinaire omgeving.
  • Je bent een out-of-the box denker, spot nieuwe mogelijkheden en slaagt er ook in om die effectief om te zetten in resultaten.
  • Je beantwoordt aan het profiel van de Thomas More-medewerker.

Inhoud van de opdracht

Bij Thomas More voeren we met het onderzoeksteam van digital media experiences onderzoek naar nieuwe, opkomende digitale (media)technologie (XR, IoT, AI, etc.). We gaan na hoe ze in de praktijk kunnen worden ingezet en geoptimaliseerd om commerciële en/of maatschappelijke meerwaarde te realiseren voor bedrijven, organisaties én de eindgebruikers. We zijn in functie daarvan ook een experience hub aan het uitbouwen, met verschillende XR-technologieën en testinfrastructuur.

We zijn op zoek naar een gedreven onderzoeker die zal betrokken worden bij verschillende onderzoeks- en dienstverleningsprojecten, onder meer voor het voeren van markt- en gebruikersonderzoek. Voorbeelden van onderzoeksprojecten zijn de recent goedgekeurde Tetra projecten Extend en Augmented Customer Involvement.

Je komt terecht in een dynamische leer- en werkomgeving waar je de kans krijgt om elke dag mee te werken aan innovaties, waar je je kennis en competenties kan ontwikkelen en kan delen met collega’s, studenten en bedrijven en organisaties.

Jouw taken:

  • Je verricht praktijkgericht onderzoek in het domein van innovatieve (immersieve) mediatechnologische toepassingen. Je doet gebruikersonderzoek, maar werkt ook mee aan andere onderzoeksactiviteiten zoals trendwatching of bevragingen van bedrijven en organisaties. Je werkt daarvoor in verschillende multidisciplinaire projecten met andere onderzoekers, partners uit het werkveld en de opleidingen van Thomas More.
  • Je werkt mee aan de uitbouw van de experience hub.
  • Je doet aan adviesverlening of op-maat onderzoek voor bedrijven en organisaties.
  • Je verkent de mogelijkheden van subsidieaanvragen en stelt projectvoorstellen op voor nieuw onderzoek.
  • Je vertaalt onderzoeksresultaten naar bruikbare toepassingen of strategisch advies.
  • Je presenteert onderzoeksresultaten aan verschillende doelgroepen (de opleidingen van Thomas More, ondernemingen en collega-onderzoekers).
  • Je bent een enthousiaste ambassadeur van Thomas More en breidt het netwerk van contacten van de onderzoeksgroep uit.
  • Je werkt samen met studenten en docenten uit de opleidingen en draagt zo bij tot state-of-the art onderwijs bij Thomas More.
  • Je wilt topkwaliteit realiseren en met het team bouwen aan de kwaliteit en groei van de onderzoeksgroep.

Aanbod 

Contract als onderzoeksmedewerker (100%) voor bepaalde duur vanaf 1/09/2020 tot en met 31/08/2021, verlenging mogelijk.

Barema: 502 (master)

Plaats van tewerkstelling: Campus Mechelen

Meer informatie kan je bekomen bij marijke.lemal@thomasmore.be, Onderzoeksmanager creative & innovative business.

Solliciteren (online met CV en motivatiebrief) kan tot en met 16/08/2020.