*Nee, dit is geen spelfout! Het is een letterwoord dat staat voor Lef, Enthousiasme, Focus en Vertrouwen. Dat zijn de kernwaarden waarop onze hogeschool bouwt.

Onderzoeker digital media experiences (100%)

Referentie: TMMA-2021-EC-292 - publicatiedatum 17/03/2021

Thomas More is de hogeschool voor wie meer verwacht van de toekomst: meer mogelijkheden én meer uitdagingen. Om onze visie als innovatieve hogeschool met een sterke regionale dynamiek verder te realiseren zijn wij op zoek naar mensen met Lef, Enthousiasme, Focus en Vertrouwen. Geïnspireerd door deze vier waarden bieden wij je een uitdagende job binnen een dynamische onderwijsomgeving waarin vernieuwing en samenwerking cruciaal zijn.

Profiel en ervaring

  • Relevant masterdiploma of doctoraat in mediastudies, communicatiewetenschappen, sociologie, psychologie, interactieontwerp of human computer interaction. etc. Andere master of doctoraatsdiploma’s komen ook in aanmerking mits relevante ervaring.
  • Aantoonbare ervaring in (praktijkgericht) wetenschappelijk onderzoek en onderzoeksmethodieken m.b.t. het ontwikkelen en testen van innovatieve (media)technologische toepassingen (XR, digital storytelling, sensor-driventechnology, etc.)
  • Ervaring met kwalitatief en/of kwantitatief gebruikersonderzoek.
  • Statistisch onderlegd (ervaring met SPSS, R, Python en/of andere relevante software)
  • Je hebt ervaring met projectmatig werken.
  • Je bent een teamplayeren functioneert goed in een multidisciplinaire omgeving.
  • Ervaring met co-creatie en/of design thinking is een pluspunt
  • Je beantwoordt aan het profiel van de Thomas More-medewerker.

Inhoud van de opdracht

Bij het expertisecentrum Creative & Innovative Business van Thomas More voeren we onderzoek naar nieuwe, opkomende digitale technologie (XR, IoT, AI, etc.). We gaan na hoe ze in de praktijk kunnen worden ingezet en geoptimaliseerd om commerciële en/of maatschappelijke meerwaarde te realiseren voor bedrijven, organisaties én de eindgebruikers.

We zijn op zoek naar een gedreven onderzoeker die zal betrokken worden bij verschillende onderzoeks- en dienstverleningsprojecten, onder meer voor het voeren van kwantitatief en kwalitatief markt- en gebruikersonderzoek. Voorbeelden van onderzoeksprojecten zijn het recent goedgekeurde EFRO project Smart Retail Area en het Coock project Virtual worlds.

Je komt terecht in een dynamische leer- en werkomgeving waar je de kans krijgt om elke dag mee te werken aan innovaties, waar je je kennis en competenties kan ontwikkelen en kan delen met collega’s, studenten en bedrijven en organisaties.

Jouw taken:

  • Je verricht praktijkgericht onderzoek in het domein van innovatieve (media)technologische toepassingen.
  • Je analyseert de data van PoCs die worden uitgetest in de praktijk.
  • Je doet aan trendwatching over nieuwe digitale technologie
  • Je helpt bij de demonstratie en het testen van de digitale en technische toepassingen, documenteert de resultaten en communiceert ze naar het projectteam, het werkveld en de opleidingen.
  • Je denkt met collega’s na over potentiële oplossingen voor actuele noden en uitdagingen in het werkveld en hoe dit te vertalen in interessante proof of concepts.
  • Je bent een enthousiaste ambassadeur van Thomas More en breidt het netwerk van contacten van de onderzoeksgroep uit.
  • Je wil topkwaliteit realiseren en met het team bouwen aan de groei van de onderzoeksgroep Creative and Innovative Business.

Wat bieden wij jou?

  • Je komt terecht in een dynamische werkomgeving van de unit onderzoek op campus Mechelen. Je krijgt de kans om elke dag mee te werken aan innovaties, waar je je kennis en competenties kan ontwikkelen en kan delen met collega’s, studenten en bedrijven en organisaties.
  • Goede work life balance: 50 verlofdagen, 38-uren week, mogelijkheid tot thuiswerken en flexibele uren.
  • Professionaliseringsmogelijkheden: conferenties, trainingen,…
  • Laptop, hospitalisatieverzekering, terugbetaling woon-werkverkeer met openbaar vervoer, onkostenvergoeding,…

Aanbod

Contract als contractueel bediende (100%), duurtijd 12 maanden, met mogelijkheid tot verlenging.

Indiensttreding zo spoedig mogelijk.

Barema: 502 (master)

Plaats van tewerkstelling: Campus Mechelen

Meer informatie kan je bekomen bij Dieter Struyf, Onderzoeksmanager Creative & Innovative Business: dieter.struyf@thomasmore.be

of Marijke Lemal, Unitmanager onderzoek en dienstverlening: marijke.lemal@thomasmore.be

Solliciteren (online met CV en motivatiebrief) kan tot en met 21/05/2021