*Nee, dit is geen spelfout! Het is een letterwoord dat staat voor Lef, Enthousiasme, Focus en Vertrouwen. Dat zijn de kernwaarden waarop onze hogeschool bouwt.

Gebruikersonderzoeker Digital Media Experiences (100%)

Referentie: TMMA-2021-EC-556 - Publicatiedatum: 6/10/2021

Thomas More is de hogeschool voor wie meer verwacht van de toekomst: meer mogelijkheden én meer uitdagingen. Om onze visie als innovatieve hogeschool met een sterke regionale dynamiek verder te realiseren zijn wij op zoek naar mensen met Lef, Enthousiasme, Focus en Vertrouwen. Geïnspireerd door deze vier waarden bieden wij je een uitdagende job binnen een dynamische onderwijsomgeving waarin vernieuwing en samenwerking cruciaal zijn.

Profiel en ervaring

  • Je beschikt over een master of doctoraatsdiploma in humane/sociale wetenschappen. Andere masterdiploma’s komen ook in aanmerking mits relevante ervaring.
  • Interesse in digitale technologie is essentieel, affiniteit met de innovatieve toepassing ervan binnen media, (content) marketing en/of communicatie een belangrijk pluspunt
  • Je hebt ervaring in (praktijkgericht) wetenschappelijk gebruikersonderzoek, en de combinatie van kwantitatieve en kwalitatieve onderzoeksmethoden
  • Idealiter ben je vertrouwd met of wil je ervaring opbouwen in data analytics en de toepassing ervan voor de praktijk en in onderzoek
  • Je hebt ervaring met projectmatig werken.
  • Je beantwoordt aan het profiel van de Thomas More-medewerker.

Inhoud van de opdracht

Bij Thomas More doen we in het expertisecentrum Creative & Innovative Business onderzoek naar nieuwe, opkomende digitale mediatechnologie en -belevingen (m.n. XR- en AI-toepassingen). We gaan na hoe ze in de praktijk kunnen worden ingezet met een meerwaarde voor de betrokken organisaties en potentiële gebruikers. We doen onderzoek voor de media- en entertainmentsector, maar maken ook cross-overs naar andere domeinen waarbij digitale mediatechnologie of de kennis, skills en methodieken van de media- en entertainmentsector een meerwaarde kunnen betekenen.

We zijn op zoek naar een gebruikersonderzoeker voor innovatieve digitale mediatoepassingen. Je zal betrokken worden bij verschillende onderzoeks- en dienstverleningsprojecten o.m. rond content hergebruik bij mediaproductie en content marketing en rond het engageren van jongvolwassenen in de ontwikkeling van nieuwe technologische oplossingen.

Jouw taken:

  • Je verricht praktijkgericht gebruikersonderzoek in o.m. volgende domeinen: media, (content) marketing en user design.
  • Je analyseert gebruikersnoden, definieert user stories of scenario’s samen met diverse stakeholders, en evalueert proof-of-concepts.
  • Je combineert kwantitatieve methoden zoals survey-analyse, eye tracking en/of psychofysiologische metingen met kwalitatieve methoden.
  • Je blijft op de hoogte van de relevante literatuur en volgt trends binnen het domein waarbinnen je onderzoek zich situeert.
  • Je houdt de vinger aan de pols wat betreft noden en uitdagingen in het werkveld en werkt samen met collega’s onderzoeksprojecten uit rond mogelijke oplossingen.
  • Je verkent de mogelijkheden van subsidieaanvragen en stelt projectvoorstellen op voor nieuw onderzoek.
  • Je bent een enthousiaste ambassadeur van Thomas More en breidt het netwerk van contacten van de onderzoeksgroep uit.
  • Je wil topkwaliteit realiseren en met het team bouwen aan de groei van de onderzoeksgroep Creative and Innovative Business.
  • Je werkt samen met studenten en docenten uit de opleidingen en draagt zo bij tot state-of-the art onderwijs bij Thomas More

Wat bieden wij jou?

  • Je komt terecht in een dynamische werkomgeving van de unit onderzoek op campus Mechelen. Je krijgt de kans om elke dag mee te werken aan innovaties, waar je je kennis en competenties kan ontwikkelen en kan delen met collega’s, studenten en bedrijven en organisaties.
  • Goede work life balance: 50 verlofdagen, 38-uren week, mogelijkheid tot thuiswerken en flexibele uren.
  • Professionaliseringsmogelijkheden: conferenties, trainingen,…
  • Laptop, hospitalisatieverzekering, terugbetaling woon-werkverkeer met openbaar vervoer, onkostenvergoeding,…

Aanbod:

Een voltijdse tewerkstelling als contractueel onderzoeker.

Indiensttreding zo spoedig mogelijk tot en met 31/08/2022 (verlenging bij positieve evaluatie).

Barema: 502 (master)

Plaats van tewerkstelling: Campus Mechelen

Meer informatie m.b.t. de inhoud van de opdracht kan je bekomen bij dieter.struyf@thomasmore.be

Solliciteren (online met CV en motivatiebrief) kan tot en met 30 oktober 2021.