*Nee, dit is geen spelfout! Het is een letterwoord dat staat voor Lef, Enthousiasme, Focus en Vertrouwen. Dat zijn de kernwaarden waarop onze hogeschool bouwt.

Een voltijds onderzoeker beleving en storytelling voor onderzoekteam digital media experiences (m/v)

Referentie: TMMA-2019-EC-386 - publicatiedatum 04/07/2019

Thomas More is de hogeschool voor wie meer verwacht van de toekomst: meer mogelijkheden én meer uitdagingen. Om onze visie als innovatieve hogeschool met een sterke regionale dynamiek verder te realiseren zijn wij op zoek naar mensen met Lef, Enthousiasme, Focus en Vertrouwen. Geïnspireerd door deze vier waarden bieden wij je een uitdagende job binnen een dynamische onderwijsomgeving waarin vernieuwing en samenwerking cruciaal zijn.

Profiel en ervaring

  • Relevant masterdiploma of doctoraat in communicatiewetenschappen, sociale wetenschappen, psychologie,etc.
  • Je hebt een sterke interesse en ervaring in onderzoek naar beleving, publieksinteractie en storytelling.
  • Je hebt ervaring met en een netwerk in de media- en entertainmentsector.
  • Je hebt een goede kennis en ervaring in het opzetten en uitvoeren van kwalitatieve (focusgroepen, interviews) en kwantitatieve methoden (vragenlijsten) van sociaalwetenschappelijk onderzoek.
  • Je hebt interesse in, en volgt de nieuwe (media)technologie, zoals AI, IoT, immersieve technologie (VR, AR, 360° video). Je hebt goed zicht op de opportuniteiten en uitdagingen van deze nieuwe technologie voor verschillende toepassingen in de media-en entertainmentsector, maar ook daarbuiten. Je kan van daaruit onderzoeksprojecten identificeren en samenwerking realiseren.
  • Je bent in staat om academische kennis (theorieën en methodieken) te combineren met praktische kennis en inzichten.
  • Je bent eventueel bereid om les te geven in de opleidingen.
  • Analytisch vermogen: Je bent succesvol in het herkennen en oplossen van problemen. Je kan een vraagstelling ontleden, verbanden leggen en logische conclusies trekken.
  • Klantgericht: je bent communicatief en kan innovaties in begrijpbare en niet-technische termen uitleggen aan bedrijven of studenten. Je werkt ook goed samen met externe partners of klanten.
  • Innovatief: je bent een out-of-the box denker en spot nieuwe mogelijkheden.
  • Ondernemend: Je hebt verantwoordelijkheidszin en bent ondernemend.
  • Samenwerken: Je bent een teamplayer en je past je aan aan je omgeving
  • Je beantwoordt aan het profiel van de Thomas More-medewerker.

Inhoud van de opdracht  

Voor het onderzoeksteam ‘digital media experiences’ zijn we op zoek naar een praktijkgerichte onderzoeker voor projecten naar (technologische) innovaties op vlak van storytelling en publieksinteractie of -beleving. In de eerste plaats voor de media-en entertainmentsector, maar ook voor andere sectoren. We gaan na hoe nieuwe digitale technologie en belevingsconcepten in de praktijk kunnen worden ingezet en geoptimaliseerd om een meerwaarde bieden voor eindgebruikers en om commerciële of maatschappelijke meerwaarde te realiseren voor bedrijven en organisaties. We brengen via gebruikersonderzoek de ervaringen en behoeften van eindgebruikers in kaart en we valideren methodieken en processen op vlak van belevingscreatie, storytelling, user-centered design, conceptontwikkeling en gebruikersonderzoek.

Vertrekkend vanuit vragen en uitdagingen van de praktijk én vanuit wetenschappelijke kennis, werk je mee aan boeiende onderzoeksprojecten waarmee we een impact willen realiseren voor de praktijk. Je komt terecht in een dynamische leer- en werkomgeving waar je de kans krijgt om elke dag mee te werken aan innovaties, waar je je kennis en competenties kan ontwikkelen en kan delen met collega’s, studenten en bedrijven en organisaties.

Jouw taken:

  • Je initieert, leidt en doet praktijkgericht onderzoek naar nieuwe toepassingen, beleving en storytelling van nieuwe (media)technologie, in de eerste plaats voor de media-en entertainmentsector, maar ook voor andere sectoren waarin beleving een belangrijke rol speelt (toerisme, marketing?...). Je werkt daarvoor in verschillende projecten met andere onderzoekers, partners uit het werkveld en met de opleidingen van Thomas More. Je doet literatuuronderzoek, kwantitatief en kwalitatief veldonderzoek, werkt in team aan nieuwe oplossingen of pilots en test deze uit in de praktijk.
  • Je dissemineert resultaten en je vertaalt ze naar bruikbare toepassingen of strategisch advies. Je verleent medewerking aan dienstverlening.
  • Je verkent de mogelijkheden van subsidieaanvragen en stelt projectvoorstellen op voor nieuw onderzoek.
  • Je bent een enthousiaste ambassadeur van Thomas More en breidt het netwerk van contacten van de onderzoeksgroep uit.
  • Je wil topkwaliteit te realiseren en met het team bouwen aan de groei van de onderzoeksgroep.
  • Je werkt samen met studenten en docenten uit de opleidingen en draagt zo bij tot state-of-the art onderwijs bij Thomas More

Aanbod

Tewerkstelling als contractueel onderzoeksmedewerker

Barema: 502 (master)

Aanstelling van bepaalde duur van 01/09/2019 tot 31/08/2020, verlenging mogelijk

Plaats van tewerkstelling: Mechelen

Meer informatie kan je bekomen bij marijke.lemal@thomasmore.be

Solliciteren (online met CV en motivatiebrief) kan tot en met 25 augustus 2019.